Thursday, May 10, 2012

Petua Menangani Tekanan

Kali ni gua pegi mana-mana gua tengok muka manusia sekarang ni kelat dan kusam je.Maklumlah dunia sekarang ni kan ramai manusia mengejar dunia.Semalam gua pergi ceramah Hijrah Cinta oleh Ustazah Fatimah Syarha, ada disebut hadis yang berbunyi manusia akhir zaman akan mempunyai penyakit wahan iaitu sayangkan dunia dan takutkan mati.

Gua nak gtau lu semua lah,rock-rock mana pun lu jangan lah buang akhirat. Kalau tak nanti lu jugak rasa tensen dan stress je memanjang walaupun duit banyak berkepuk kan.

Dunia ni semakin dikejar semakin jauh tau. Gua malas nak fikir nant gua cirit-birit balik jadi gua nak lu fikir lah kenapa dunia ni semakin dikejar semakin jauh??

Contohnya kalau lu mengidam nak motor sebab lu sekarang ada basikal je, bila dah dapat motor, lu sibuk merengek nak kereta pulak. Contoh lain macam awek la. Jumpa awek cun mengorat sampai dapat. Bila dah dapat dan jumpa awek lain lagi cun, nak ngorat awek tu pulak. Semua ni dipanggil NAFSU!!

Akhirat ni pula semakin dikejar semakin hampir.Gua malas nak huraikan lah sebab pasti lu pun dah tahu kan. Sebenarnya gua nak share gambar ni je.Jadi meleret pulak..

No comments:

Post a Comment